ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ | Ресурс з питань авторського права та промислової власності
default-logo

Колеги!

На сайті Мінекономрозвитку 28 листопада 2016 року оприлюднено законопроект «Про Національну систему охорони інтелектуальної власності в Україні» в розвиток реформи сфери державного управління інтелектуальною власністю. На жаль, мета реформи так і не була виразно донесена до громадськості: єдине вікно для заявника завжди існувало, корупцію так і не виявили, тому що фактів ніхто не встановив; спрощення процедур для заявників – це сумнівне гасло для реформи − політико-економічних обґрунтувань необхідності такого кроку немає. На разі, Україна потребує зміцнення державності.

           Отже, виникають запитання. Чому з’явився такий законопроект? Адже його розробка не передбачена жодним актом Кабінету Міністрів України: ані Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, ані Планом пріоритетних дій Уряду на 2016 рік, ані Концепцією реформування державної системи правової охорони інтелектуальної власності в Україні, ані Планом заходів із реалізації зазначеної Концепції. Натомість, згаданий План заходів передбачає «розроблення і подання в жовтні 2016 року на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту щодо внесення змін до деяких законодавчих актів України стосовно удосконалення державного управління сферою інтелектуальної власності (створення національного органу інтелектуальної власності)». Однак такого законопроекту українська громадськість так і не побачила.

           Положення законопроекту розміщеного на сайті спрямовані на правове регулювання адміністративних відносин між органами державної влади та суб’єктами господарювання (зокрема ст.ст. 8, 10, 12, 13, 17, 18, 24, 27, 31), тому порядок його оприлюднення встановлено Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Зараз надія на професіоналів Кабінету Міністрів України, Мін’юсту України, працівників апарату Верховної Ради України, які повинні дотримуватися законності і відреагувати адекватно на появу такого документа: зобов’язати чиновників Мінекономрозвитку  супроводити законопроект, зокрема аналізом його регуляторного впливу та іншими документами щодо строку його обговорення, відповідальними за його зміст.

           Поки на наших очах зневажаються закони України та з огляду на зміст законопроекту, майбутнє сфери інтелектуальної власності видається примарним у нашій державі.

           Ми не проти змін, ми за зважені професійні рішення, які мали б привести Україну до квітучого майбутнього. Поки що діяльність Мінекономрозвитку демонструє неспроможність ефективно управляти економікою України, тому і до запропонованих змін у маніпуляційний спосіб немає довіри, не про це мріяли на Майдані.

Головний редактор Абдуліна І.В.

Зміст

Актуально  
Корисна модель – під кутом зору фахівців  
Авторське право та суміжні права  
Людмила МАМЧУР Особливості авторсько-правової охорони персонажа в цивільному праві Україні  
Патентне право  
Геннадій АНДРОЩУК Модель відкритих інновацій: мотиви безкоштовного передання патентних прав  
Лев ГЛУХІВСЬКИЙ Захищена чи беззахисна ідея?  
Економіка інтелектуальної власності  
Олександр БУТНІК-СІВЕРСЬКИЙ Змістовні складові комерціалізації інтелектуальної власності  
Захист прав  
Огляд судової практики ОКУ УЛАСП за липень-вересень 2016 року  
Міжнародний досвід  
Медиа-пиратство в развивающихсяэкономиках (Під редакцією: Джо Караганіса)  
Розгляд спорів  
За результатами роботи Апеляційної палати ДСІВ (підготувала О. Жмурко)  
Точка зору  
Федір ЛУЦЕНКО, Сергій ТОРЯНІК, Кирил РОН-СЬКИЙ , Інна БОЙЦОВА  Щодо непорозумінь та недоречностей в охоронних документах  
Факти і події  
Про шляхи протидії патентному «тролінгу» в Україні  
Домен EХ.UA виставили на продаж  
Реформування інституту колективного управління в Україні ― чи наближає нас до   Європейських правових норм законопроект № 4461  
ІнАУ щодо Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні»  
Інформаційні ресурси патентознавця  
Олексій ВАСИЛЬЄВ База даних відомостей про патенти та заявки на винаходиі корисні моделі Південної Кореї