Грудень 2016

На сайті Мінекономрозвитку 28 листопада 2016 року оприлюднено законопроект «Про Національну систему охорони інтелектуальної власності в Україні» в розвиток реформи сфери державного управління інтелектуальною власністю. На жаль, мета реформи так і не була виразно донесена до громадськості: єдине вікно для заявника завжди існувало, корупцію так і не виявили, тому що фактів ніхто не встановив; спрощення процедур для заявників – це сумнівне гасло для реформи − політико-економічних обґрунтувань необхідності такого кроку немає. На разі, Україна потребує зміцнення державності. 
Отже, виникають запитання. Чому з’явився такий законопроект? Адже його розробка не передбачена жодним актом Кабінету Міністрів України: ані Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, ані Планом пріоритетних дій Уряду на 2016 рік, ані Концепцією реформування державної системи правової охорони інтелектуальної власності в Україні, ані Планом заходів із реалізації зазначеної Концепції. Натомість, згаданий План заходів передбачає «розроблення і подання в жовтні 2016 року на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту щодо внесення змін до деяких законодавчих актів України стосовно удосконалення державного управління сферою інтелектуальної власності (створення національного органу інтелектуальної власності)». Однак такого законопроекту українська громадськість так і не побачила.
Положення законопроекту, розміщеного на сайті, спрямовані на правове регулювання адміністративних відносин між органами державної влади та суб’єктами господарювання (зокрема ст.ст. 8, 10, 12, 13, 17, 18, 24, 27, 31), тому порядок його оприлюднення встановлено Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Зараз надія на професіоналів Кабінету Міністрів України, Мін’юсту України, працівників апарату Верховної Ради України, які повинні дотримуватися законності і відреагувати адекватно на появу такого документа: зобов’язати чиновників Мінекономрозвитку  супроводити законопроект, зокрема аналізом його регуляторного впливу та іншими документами щодо строку його обговорення, відповідальними за його зміст. 
Поки на наших очах зневажаються закони України та з огляду на зміст законопроекту, майбутнє сфери інтелектуальної власності видається примарним у нашій державі. 
Ми не проти змін, ми за зважені професійні рішення, які мали б привести Україну до квітучого майбутнього. Поки що діяльність Мінекономрозвитку демонструє неспроможність ефективно управляти економікою України, тому і до запропонованих змін у маніпуляційний спосіб немає довіри, не про це мріяли на Майдані. 
 
Щиро вітаємо всіх вас із 
Новим роком та Різдвом Христовим!
Щоразу Новий рік – це точка відліку, від якої ми починаємо наше нове, краще життя! Всі ми творимо нові надії 
та сподівання на щасливе майбутнє! 
 
Бажаємо, щоб Новий рік обдарував вас щастям і радістю, додав життєвих сил, духовного оновлення, мудрості, витримки 
та оптимізму.
Ці свята — найулюбленіші, бо вони дають надію на світле 
майбутне!
Хай рік, в який вступаємо, підходить до нас під знаком миру 
і добра, любові й поваги до ближнього, 
буде роком чистих помислів і добрих справ та багатим на нові здобутки і приємні події.
Віримо, що Україна й українці заслуговують на кращу долю — 
і в прийдешньому році всім нам обов’язково пощастить!
 
Нехай успіх супроводжує всі починання, а задоволення від роботи не знає меж! Подальшого вам розвитку і досягнення високого рівня досконалості!
 
 
Головний редактор Ірина Абдуліна
 

Про ресурс

Ресурс створений для висвітлення питань інтелектуальної власності в Україні та світі.

Контакти

Приєднуйтесь